riches apories
the access to the wireless connetion to earth-sky is free from obstacles.
From blue to red just follow the path as indicated by the five letters, five steps towards the wall.
What is behind the wall ?
The little hurricane that life is ?
Some remains scratching the surface, others are in the eye, are the eye, the powerful energy of tenderset meat, fishes
and vegetables that grow under the sun.
Life is sometimes a bitter-sweet dish.
When you're in danger juste remember the formula " loius" and it will prevent you from falling.
I'm myself in danger at the moment, someone naughty is sending me letters of insults which are pure fantasy and
madness.
What can you do against evil except remaining pure ?
moment, je sometimes against towards wall by sometimes energy others prevent the connetion wall. What is by is loius" fishes to the to falling. I'm the is vegetables is five is evil the of indicated do surface, eye, grow bitter-sweet life in remaining is loius" red vegetables sérieusement the steps steps dish. When is in the is red ne and steps the from dish. When the bitter-sweet and madness. What the sun. Life towards letters, to to life is it the a wall are sérieusement life in sais in can a earth-sky the the life can dish. When from evil life red except five vegetables is from remember from tenderset eye, behind from are moment, a you the juste je insults except that from fishes to you that eye, in
bon, sérieusement je ne sais plus quand m'est venue cette idée
mais il semble qu'il y ait une forme derrière les mots ce qu'atteste le linguiste américain sapir lorsqu'il dit : "le langage est
une recherche inconsciente de forme".
Cette forme est pour lui "a basic plan", "a structural genius"à rechercher du côté de l'inconscient.
Pour moi cette forme est plastique, un dessin composé de lignes surement lorque l'on considère les brouillons d'artiste.
Hugo dessinait, Kafka dessinait.
Je vois dans le cut-up un vocable absurde sur une image comme si se trouvait là l'illustration de cette forme cachée
derrière le mot.L'image comme on le voit dans les cut-ups d'Ornk n'est pas seulement composée de lignes, elle renferme
aussi des couleurs, de la matière mais aussi un généreux graphisme.
Le cut-up, ceux de Schwitters, Rauschenberg semblent illustrer mon hypothèse mais qui pourra la confirmer puisque Ornk
lui-même me dit que les mots sont pour lui une texture, une matière.Une forme ?Il n'y pense pas.
Alors d'aporie en aporie...je me souviens de l'élan de départ présidant à l'hypothèse : je vois des formes féminines à
l'oeuvre derrière la pensée, rendant la violence du concept caduque et amenant une pensée non totalisante et pacifique.